Moją przyjaźń na odległość i spontaniczne spotkanie w połowie drogi opisywałam już w tekście o tym, że długość ma znaczenie, odległość nie, ale nie chwaliłam się jeszcze, gdzie spędziłyśmy sporą część tego dnia. Nie planowałyśmy wizyty w Muzeum Czekolady w Poznaniu, ale najwyraźniej takie miejsca same mnie przyciągają. A Natala z racji tego, że zna mnie doskonale i, mimo to, mnie lubi, nie stawiała oporu.

Czekoladowa mapa Polski: Muzeum Czekolady

ul. Wrocławska 12, Poznań

Muzeum Czekolady znajduje się w tym samym budynku co Manufaktura Słodyczy Słodkie Czary Mary. Cudowny adres. Mogłabym mieszkać naprzeciwko. Od wejścia towarzyszył nam słodki zapach i jeszcze słodszy widok. Z każdej strony otaczały nas lizaki o różnych kształtach, smakach i kolorach. Trudno było przejść obok nich obojętnie, ale gdy tylko z oddali ujrzałam czekoladki, od razu przyspieszyłam tempo zwiedzania.

Zakupy w Muzeum Czekolady

Nawet jeśli nie zdecydujecie się na zwiedzanie wystawy, koniecznie zajrzyjcie do czekoladowego sklepiku. To doskonałe miejsce, by zakupić słodkie pamiątki z Poznania. Tabliczki czekolady z koziołkami, pralinki, czekoladowe widoczki… Jeśli zastanawiasz się, co kupić w Poznaniu, koniecznie odwiedź sklep w Muzeum Czekolady.

Muzeum Czekolady w Poznaniu

Zwiedzanie Muzeum Czekolady

Podczas wyjazdu do Poznania nagrywałam vloga, ale, niestety, w Muzeum Czekolady obowiązuje zakaz filmowania, więc na kanale mogłam jedynie opowiedzieć o tej wizycie. Zdjęć mogłyśmy za to robić do woli, więc mogę uchylić rąbka tajemnicy. Zwiedzanie odbywa się z przewodnikiem, który w ciekawy sposób opowiada o historii i procesie powstawania czekolady. Oprowadzanie odbywa się co pół godziny. Miałyśmy tę przyjemność, że zostałyśmy oprowadzone we dwójkę. To najlepsza opcja dla prawdziwych czekoladoholików – im mniejsza wycieczka tym więcej czekoladek przypada na głowę podczas degustacji…

No właśnie, podczas zwiedzania dowiedziałyśmy się także, jak robić pralinki. Nie byłabym sobą, gdybym nie wykorzystała tej wiedzy. Produkcję czekoladek CzekoAdy czas zacząć! Sami widzicie – podróże kształcą! Teraz jestem już pewna – każdy znajdzie dla siebie jakieś ciekawe muzeum. Zwiedzanie Czekoladowego Muzeum kosztuje 18 zł (bilet normalny) lub 15 zł (bilet ulgowy).

Muzeum Czekolady w Poznaniu

Warsztaty czekoladowe

Z racji tego, że miałyśmy tylko kilka godzin, żeby nadrobić wspólne ploty i jeszcze przez to, że dopiero niedawno zaczęłyśmy się same utrzymywać i mamy jeszcze typowo studenckie myślenie o wydatkach, ograniczyłyśmy się do zakupu biletów na wystawę, lecz w Muzeum Czekolady reaizowane są także warsztaty, podczas których można samodzielnie wykonać tabliczkę czekolady. Udział w warsztatach kosztuje 20 zł.

Poznańskie Muzeum Czekolady zdecydowanie wyróżnia się spośród innych miejsc, które przybliżyłam w cyklu Czekoladowa Mapa Polski. Nie dość, że znajdzie się tu naprawdę dobrą czekoladę, to jeszcze można fajnie spędzić czas i czegoś się dowiedzieć.

CzekoAda na gorąco:

FACEBOOK II INSTAGRAM II SNAPCHAT II TWITTER II YOUTUBE

• super,zgadzam się z tobą to też moja wilka pasja:*

• Najfajniejsze jest to, że można tą pasją dzielić się z innymi! 🙂 Buziaki

• motocykl to jest to! 😀

• Dobrze napisane. Miło odkryć miejsce, które prowadzi tak pozytywna osoba jak Ty

• Bardzo dziękuję za miłe słowa! Pozdrawiam cieplutko

• Iga

Ja chociaż nie mam talentu pisarskiego i nie lubiłam wypracować to i tak pisze! Bo mi z tym dobrze 🙂 Ale Twoje teksty czuta się cudownie!
    Pozdrawiam Iga z beautyperson.blog.pl

• Bardzo mi miło, dziękuję! Blogowanie jest świetnym zajęciem, dla każdego 🙂

• Życzę powodzenia na studiach 🙂 To się czuję kiedy ktoś prowadzi bloga z pasją, czytanie twojego to prawdziwa przyjemność 🙂

• Dziękuję i dziękuję! Pozdrawiam serdecznie :))

• Widać, że lubisz pisać i robisz to dobrze:) Oby tak dalej, trzymam kciuki!

• Dziękuję pięknie!

• I blog jest tańszy, niż psychoterapia, a tak samo działa 😀

• Ge-nial-ne!!! 😀

• Jak mnogość pasji to musi być lifestyle 🙂
    Ja już potrzebuję trybu "mniej znaczy więcej" i ograniczam swoje blogowanie do dwóch wielkich (no, dobra, przyznaję, szerokich pasji). I podziwiam, że na wszystko znajdujesz czas! 🙂

• To jest właśnie ten problem – wiecznie brakuje mi na coś czasu! Chociaż to wynika na pewno z kiepskiej organizacji – walczę z tym 🙂 Pozdrawiam!

• potwierdzam że pisanie to Twoja pasja i bardzo dobrze się czyta z chęcią wejdę jeszcze nie raz 🙂

• Baaardzo mi miło, dziękuję ślicznie 🙂

• bardzo fajna odskocznia 🙂
    pozdrawiam

• Pozdrawiam ciepło 🙂

• Bo pasja to podstawa 🙂 Pozdrawiam!

• Dokładnie. Piątka! 🙂

• Prawdziwy człowiek renesansu, multipasjonatka, jesteś super i bardzo mi się podoba to co robisz!

• Jeeejuuu bardzo bardzo bardzo dziękuję za miłe słowa! Ślę serdeczne pozdrowienia! 🙂

• Wow robi wrażenie Twoja lista tematów na które piszesz, podziwiam 🙂

• A ja podziwiam, gdy ktoś potrafi ograniczyć się do jednego tematu! 🙂 Pozdrawiam cieplutko

• Cudnie się ciebie czyta, fajnie że masz tyle pasji i że trafiłam tutaj za sprawą wyzwania:)
    Zapowiada się że będę tu wracać, bo tekstem o paplaniu mnie kupiłaś, a do tego, co tu dużo mówić, solidaryzuję się z tym, bo też ze mnie jest straszna gaduła:)

• Justyna Poręba

Muzeum czekolady <3 brzmi jak marzenie! Zazdroszczę tych słodkości, i pozdrawiam X